Jsou biopaliva výmysl “zelených”?

Pokud považujete kupříkladu Rudolfa Diesela či Henryho Forda za zelené vizionáře, tak asi ano. Málokdo dnes bohužel ví, že již první motory pro pohon automobilů byly zkonstruovány pro pohon na biopaliva. Rudolf Diesel představil v roce 1898 v Paříži motor na olej z burských oříšků. Rostlinný olej se potom používal až do roku 1920. Henry Ford zase sestavil motor na etanol z kukuřice. Více v debatě o pro a proti.

↓ Připojte se k diskuzi

  1. Krpálek napsal:

    Sotva jsem tento web otevřel. Narazil jsem na lež jako věž. Takže pokud někdo napíše, že chce podporovat svobodnou volbu a paliva nejsou zatížena stejnou daní, je jasné, že o svobodné volbě nemůže být ani řeč. Stát nám ve svobodné volbě brání všemi prostředky. Pokud chcete podporovat volbu, zrušte tyto stránky, bojujte za snížení daní a proti ekoteroru a devastaci krajiny podpořenou eurodotacemi který podporujete. Nebo alespoň uveďte kdo za tímto webem stojí a kdo ho financuje.

    • Javor napsal:

      Jen jsem si otevřel tuhle stránku, tak mě zaujalo, že sem do tohoto oddílu diskuze někdo něco napsal, a hned jsem narazil na propagandu Machových poskoků. Nestačí že mi další jednorožáci polepili svými hnusnými plakáty okolí bydliště a ani po sobě neukldili, ale prudí svými libertiánskými nesmysly i na webu. škoda, že už skoro nikde není svobodná diskuze, kde lze bez složitých registrací napsat, co si člověk myslí. Škoda, že zde není silný stát a silné EU, které by prosadily jednotné daně a dotace bez možnosti využívat daňové ráje, tvrdé environmentální normy s tvrdými tresty za porušení a škoda, že ještě někdo věří bludům sekty tzv. svobodných a podobným fanatikům.

  2. Czert napsal:

    Jo a k prvni republice – palivo se tehdy u nas michalo z jedoho prosteho duvodu (ok, ze dvou) – prvni – a nejdulezitejsi byl aby se snizila zavislot republiky na dovozu ropy, druhy ze u nas byla nadproduke potravin a neblo je kam vyvazet, takhle se aspon zuzitkovaly (a povsimnte si, ze na pestovani techo “biopaliv” nedostavali zemedelci zadne dotace).

    • Jirka Trnka napsal:

      Oba tyto důvody platí i dnes i když v trochu jiných podmínkách. Před 5 lety si nikdo nedovedl představit, že by barel ropy stál 100 dolarů. Poslední studie automobilistického průmyslu tvrdí, že na benzín budou za 20 let jezdit jen skuteční “fajnšmekři”, kteří si to pořádně zaplatí. Biopaliva, stejně jako jiné alternativy, by nás měli na tuto situaci připravit.

  3. R.P. napsal:

    Ti dva pánové nezkonstruovali motory na biopaliva, ale motory na tehdy dostupná paliva.
    Benzín a nafta je postupně vytlačily kvůli svým výhodám a v historii se k nim lidé vraceli pouze v nouzi. Například u nás za první republiky nebo v Třetí říši za druhé světové války, když se Hitlerovi nepodařilo obsadit ropná pole v Rusku a na Blízkém východě.
    Říct, že biopaliva jsou naprostý nesmysl není úplně pravda.
    Naprostým nesmyslem je však jejich prosazování s podporou dotací čerpaných z jiných zdrojů. To je stejný nesmysl jako slavná fotovoltaika.

    • Honza napsal:

      Vy pamatujete, jaká byla u nás za první republiky nouze v oblasti ropných paliv, když se Hitlerovi nepodařilo obsadit ropná pole v Rusku?

    • Jirka Trnka napsal:

      Díky za názor, na který má samozřejmě každý právo. Máte pravdu v tom, že benzín a nafta měli ve své době své nesporné výhody, mimo jiné i velmi nízkou cenu. Emise z nich tenkrát nikdo neřešil, protože aut jezdilo po městech pár. Cena však postupně roste s tím jak ropa dochází, což je nesporný fakt a dřív nebo později jej musíme vzít na vědomí. Emise ve městech je problém, který si lidstvo začalo vážně uvědomovat až ve spojitosti se změnou klimatu. Proto se hledá náhrada fosilním palivům a biopaliva jsou jednou z cest – my si myslíme, že jednou z nejschůdnějších cest alespoň pro nejbližších pár desetiletí…

    • Czert napsal:

      Honzo proc by nemohl ?
      Jinak je snad znamo, ze za hitlera byla skutecne obrovska nouze o paliva a ze zacatku byly na pridel a az pak uz nebyla vubec jezdilo se na to co se dalo – oleje, drevoplyn, delalo se palivo z uhli (z ekonomickeho pohledu sebevrazda, z valecneho nutnost).

      Co se tyka biopaliv dnes – z emisniho hlediska maji mozna nejaky smysl (nekde sem cetl, ze od urciteho % zhorsuji emise, do urciteho zlepsuji), ale z ekonomickeho sou porad nesmysl.
      Je sice pekne ze 1 litr biopaliva je levneji o 9kc nez litr benzinu, ale to je diky osvobozeni od dane ktera je 70% ceny bezninu.
      Dejte biopalivu stejne trzni podminky jako normalnimu palivu a hned bude o 40% drazsi.

  4. K napsal:

    Ropná co??? Spíš zloději ve vládách.Aby mohli krmit bandu povalečů

  5. Dan Škvařil napsal:

    Dobrý den, hlásím se za pořadatele kampaně. Diskuze je zde samozřejmě otevřená všem slušným lidem. Čtenáři si však mohou udělat vlastní názor na to, co se zde objeví. Tato webová stránka prostřednictvím různých studií a článků dokazuje, že mýty o škodlivosti biopaliv nebývají podloženy na pravdivých faktech a že biopaliva naopak smysl mají.

  6. Smrťák napsal:

    Biopaliva jsou naprostý nesmysl. Asi to neschválíte zelení podnikatelé :-) Jde jen o prachy. :-))))

    • Pavel napsal:

      No, na ethanol jezdil jako první Henry Ford již v roce 1896. Pochybuji že v té době mu “našeptávali” zelení. Ropná lobby je mocná a Vy jste jí už zřejmě též podlehl. Pěkný den

    • Czert napsal:

      mily pavle, to co ste napsal o mocne ropne loby , jd epouzit i na vas, byt to bude zelena loby :).
      Proc prvni diesly byla na olej ? ne proto, ze by to bylo zelene v dnesnim smyslu (mluvit o necenm takovem v te dobe tak by si lide o vas mysleli ze jste blazen).
      Bylo to z prosteho duvodu – bylo to tehdy bezne dostupne palivo, nafta se tehdy temer nevyrabela a jezdit na petrolej by bylo prilis drahe (benzin se tehdy tez moc nepouzival, beznym se benzin stal az po roce 1920, byt se az do roku 1940 vyrabely motory – ne do aut, ale statcike – co se startovaly na petrolej a po 10 minutach pak uz jely na benzin).

Přidat komentář