Máte k biopalivům otázku nespadající pod témata?

Pokud chcete zodpovědět k biopalivům a jejich užívání otázky, které nespadají do jednotlivých tematických sekcí v diskusní části nebo na ně nenacházíte odpověď nikde na našem webu, ptejte se prosím zde.

↓ Připojte se k diskuzi

  1. Kšáda napsal:

    Na předchozí stránce máte napsáno \”Na dotazy zde budou odpovídat odborníci z CZ Biom\”. Ale skutek utek … Můžete se laskavě věnovat dotazům, odborníci z CZ Biom?

    • kimi napsal:

      mně přišlo zpět, že email není dostupný! rnrnchtěl bych zaregistrovat čerpačku na B 100 rnprosím napište mi.

  2. petr olbricht napsal:

    Dobrý den,mám v úmyslu koupit nový automobil již s označením FFV .Je to nové vozidlo nemáte někdo zkušenosti se zajížděním nového motoru(jestli je lepší zajet na benzín nebo na E85 nebo to je jedno)rnMáte někdo zkuenosti s novým autem????

  3. David napsal:

    Zdravím je vhodné skladovat ethanol E85 v kanystru? Případně jak dlouho dobu je to ideální?

  4. Eliška napsal:

    V případě, že budu do svého automobilu tankovat SMN 30 nebo B100, jsou nutná nějaká opatření? Jako například častěji měnit olej, olejový filtr, palivový filt apod?

  5. René napsal:

    Dobry den nevite nahodou kde se da na Slovensku tankovat B100 nebo B30.Moc dekuji za info

  6. TOMÁŠ napsal:

    PROSÍM JAK TO FUNGUJE PRO 2-TAKTY,DÁ SE TAKY JEZDIT NA ETANOL 85 A KDYŽ ANO JAKÝ OLEJ SE DOPORUČUJE,DÍKY.

  7. Lukáš napsal:

    zdravím,bionaftu 100% leju do BMW 320D 100kw a uplne bez problemu a auto jede porad stejne.uspora 7kč na litru.Neni se ceho bat

  8. Erik napsal:

    Dobrý deň chcel by som sa opýtať, aké druhotné- vedľajšie produkty vznikajú pri výrobe biopalív. Viem že glycerol a výlisky ktoré sa pridávajú do krmiva zvierat. Neviete poradiť literatúru? potrebujem to k svojej záverečnej práci ďakujem.

  9. David napsal:

    Co dionafta a zima aby nemrzla jeste drif nez nafta.

  10. Zdeněk napsal:

    Lze někde oficiálně kupovat B100?

  11. Jarda napsal:

    Mám jen tři jednoduché otázky:

    1. Které automobilky, jež prodávají auta na našem trhu doporučují používání bionafty a do kterých modelů aut.

    2. Není protizákonné, když motorista leje do nádrže něco jiného, než to, pro co bylo jeho vozidlo schváleno?

    3. Jak mám postupovat, abych měl v osvědčení o registraci vozidla (velký techničák) napsáno, že vozidlo smí jezdit na bionaftu.

    • Jirka Trnka napsal:

      Dobrý den, pokusím se odpovědět na Vaše dotazy i když se přiznám, že na některé dotazy hledám uspokojující odpověď sám. Tedy k otázce první – neznám automobilku, která by u osobních aut na českém trhu doporučila použití alespoň směsné motorové nafty SMN30. Je s podivem, že stejný renault ve Francii toto palivo v homologaci má a stejné auto na českém trhu nikoliv. Pravděpodobně se automobilky obávají nekvalitních biopaliv a nechtějí si tedy komplikovat situaci v rámci záručního servisu. To, že to jde, dokládají firmy, které do výběrového řízení na nákup vozidel jako podmínku homologaci na biopalivo dají a pokud jde o zakázku zajímavou, pak jim je vyhověno. Jiná situace je u vozidel nákladních, kde se již použití bionafty u řady značek připouští. K otázce druhé – nejsem právník, ale pokud chápu zákon o provozu vozidel na pozemních komunikacích správně, pak smyslem zákona bylo, aby lidé netankovali něco, co povede k šíleným emisím případně jinému ohrožení provozu např. v důsledku výbuchu. Možná pamatujete dobu, kdy se do starých škodovek lilo kdeco. Biopaliva mají opačný vliv – tedy lepší emise než fosilní paliva. Nesetkal jsem se dosud s tím, že by někdo byl pokutován za tankování jiného paliva, než na jaké je vozidlo homologováno a podle mého je zodpovědnost ponechána na řidiči. Je to koneckonců jeho auto… Jinou věcí je pak možná ztráta záruky, případně ztráta nároku na náhradu škody při havárii, pokud by pojišťovna tuto skutečnost využila ve svůj prospěch. V žádném případě nejde o daňový únik – oddanění biopaliv je podmíněno účelem tedy použitím v dopravě, což řidič plní. K otázce třetí – na to není schopno dát uspokojivou odpověď ani ministerstvo dopravy, které v tomto směru odkazuje na podobný postup jako v případě přestavby vozidla. Asi nemusím dodávat, že jde o administrativně i finančně náročný proces, který je málo kdo ochoten absolvovat. Určitě budete muset podat žádost u příslušného odboru obecního úřadu a absolvovat technické zkoušky ve zkušební stanici. Pokud by jste se náhodou setkal s rozumnými úředníky, kteří Vám navrhnou jednodušší postup, budu rád, když se s námi o tuto zkušenost podělíte. V sousedním Německu jde totiž o proces jedné žádosti na cca půl hodiny.

  12. K napsal:

    Spotřeba na etanol bude vždy vyšší. A pokud ne,tak jste vynalezli perpetum mobile.

  13. Břetislav Kupka napsal:

    Přiznám se zcela upřímně, že mě biopalivo, konkrétně etanol zajímá hlavně proto, že jeho cena za litr je výrazně nižší než cena benzínu. Nejsem si zcela jist, ale myslím si, že nižší cena etanolu je dána i tím, že je jako palivo méně zdaněn než benzín. Obávám se, že pokud by došlo u etanolu ke zvýšení daně (spotřební) a jeho cena by se zvedla na podobnou hladinu k benzínu. Přestal by etanol být pro řadu lidí jako palivo zajímavý. A proto by mě zajímalo jaký je výhled do budoucna v otázce daní u etanolu. Nebo ještě jinak, chystá se třeba nějaké daňové zvýhodnění pro ty, kteří budou jezdit na biopaliva místo fosilních paliv?

    • venda napsal:

      I kdyby cena byla skoro stejna, tak spotreba s originalem nebo i s adapterem je trosku nizsi a vyssi vykon, motor jede na nizsi otacky, ma silu jiz od minima

  14. vlada napsal:

    Zdravím,
    existuje někde technologie výroby biopaliva v malém měřítku, protože biomasy je všude dost?

  15. Smrťák napsal:

    Nemám otázky. Jezdím na to 20 let. :-)))

Přidat komentář