Uvolní se při výrobě biopaliv víc emisí než u fosilních?

Možná se vám to nebude chtít věřit, ale biopaliva opravdu vedou k úspoře skleníkových plynů. Některá méně, některá více, ale k úspoře CO2 dochází vždy. Dbají na to i pečlivé certifikační procesy, které vycházejí z evropského práva. Zobrazíte-li si podsekci Biopaliva a skleníkové plyny, dozvíte se, jak se tato úspora správně měří.

 

↓ Připojte se k diskuzi

  1. Hans napsal:

    Tady o ten web a celou kampaň se už 3 roky nikdo nestará, serete na to! Co to? Babiš neposlal chechtáky?

  2. Martin napsal:

    Zdravím,rnuž asi 4000 km jazdím na BIOnaftu. Išiel som z autom na emisnú kontrolu a osoba čo ma kontrolovala povedala že to je katastrofa a taký sajrajt nemám do auta dávať, emisie že to má oveľa horšie ako nafta. Tak ako to teda je?? Pravdepodobne natankujem doplna naftu a pre svoju zvedavosť tam pôjdem ešte raz.. Alebo, mohli by ste mi to prosím vysvetliť? Ďakujem za odpoveď

    • Jasan napsal:

      Nejlepší bude dát diesel do šrotu a koupit si zážehový motor plnící EURO 5. Z emisního hlediska jsou vznětové motory obecně katastrofa, kterou musí zachraňovat složité filtry a obezličky typu AdBlue. Už alespoň zdražila nafta na úroveň benzínu, stát by měl na diesely uvalit speciální daň ze sazí, ať smraďoši zaplatí a STK nařídit vyřazení z provozu u všech aut neplnících alespoň EURO 3.

  3. Karel napsal:

    Pane Trnka,rnpočítají se do emisí,vyprodukovaných výrobournv lihovaru také emise CO2 z kvasírny ?rnOno jich je totiž skoro stejné množství,jakornu vyrobeného lihu.rnA vědecký poradní výbor Evropské agentury prornživotní prostředí toto kritizuje. A má určitě pravdu, protože před zasetím cukrovky nebo pšenicernby na poli musel být asfalt nebo beton

  4. R.P. napsal:

    Naskýtá se otázka … když je to tak výhodné, tak, proč již všichni zemědělci nespalují při obdělávání polí biopaliva ? :)
    Zatím je to tak, že se biopaliva nevyplatí ani s dotacemi získanými zpravidla z prodeje klasických paliv 😉

    • Jirka Trnka napsal:

      To je dobrá otázka – odpověď je složitější. Ve většině států EU jsou zemědělci podporováni i cestou dotací na pohonné hmoty pro své zemědělské stroje. U nás je tento systém označovaný jako zelená nafta a jde v podstatě o vratku spotřební daně na motorovou naftu. Díky této dotaci se pak zemědělcům nevyplatí využití bionafty. Byla snaha tento systém změnit, ale politické poměry v resortu zemědělství to bohužel nepřipustily. Nicméně logika, že jako první by se bionafta měla uplatnit v zemědělství a lesnictví je správná už vzhledem k vysoké biodegradibilitě bionafty v půdě, čímž by nedocházelo ke znečištění půd v důsledku úniku pohonných hmot z motorů.

  5. Mirek napsal:

    Není to pravda, ale jde o složitou otázku, protože není biopalivo jako biopalivo. Já osobně fandím lokálně vyprodukovaným palivům, ale u dovážených surovin si nejsem už tolik jistý. Při dlouhém transportu se totiž nakonec spotřebuje mnohem víc paliva a tím pádem emise logicky vzrostou. Proto má daleko větší smysl použít pro výrobu bionafty nebo biolíhu lokálně pěstováné plodiny. Během pěstování samozřejmě taky dochází ke spotřebě paliv, ale pořád se ušetří polovina emisí vůči benzínu z ropy.

    Koho zajímají čísla – http://www.mechanizaceweb.cz/@AGRO/informacni-servis/Bionafta-a-emise-sklenikovych-plynu__s544x55200.html

  6. Smrťák napsal:

    Je to podvod. Zatím.

Přidat komentář